Hanya pengguna yang berdaftar (Kakitangan Kerajaan Negeri Pahang) sebagai pengguna sistem sahaja dibenarkan untuk membuat aduan ICT secara online. Pendaftaran pengguna hanya boleh dilakukan oleh Pentadbir Sistem.

Cara membuat Aduan Online:

1. Klik pautan Aduan Online pada Menu Utama di Laman Utama yang telah disediakan.
2. Masukkan No. Kad Pengenalan dengan betul.
3. Sekiranya No. Kad Pengenalan pengguna direkod, maklumat pengguna akan dipaparkan.
4. Klik pautan Teruskan untuk terus membuat aduan online.
5. Masukkan maklumat aduan di ruangan yang telah disediakan:
    (a) Tajuk Aduan
    (b) Butiran Aduan
    (c) No. Siri Alat - [ lihat contoh ]
    (d) Lampiran
    Ruangan yang bertanda (*) adalah wajib diisi. Bagi aduan yang melibatkan peralatan, pengguna dikehendaki memasukkan No. Siri Alat.
6. Klik butang Hantar.

Aduan akan terus direkod ke dalam sistem dan akan diambil tindakan oleh pegawai yang bertanggungjawab.

Jenis-jenis aduan yang boleh ditolak :
1. Aduan yang tidak betul
2. Aduan yang tidak berkaitan dengan ICT
3. Permohonan baru peralatan ICT
4. Permohonan baru sistem aplikasi
5. Permohonan baru sambungan rangkaian
6. Aduan yang bertentangan dengan dasar dan polisi keselamatan ICT

Sekiranya pengguna tiada dalam rekod, sila berhubung dengan Pentadbir Sistem di talian yang tertera pada Laman Hubungi Kami.
Sila berikan maklumat seperti berikut:
1. No. Kad Pengenalan
2. Nama Penuh
3. Jabatan
4. No. Telefon
5. Alamat Emel (Jika Ada)

Status aduan boleh disemak menerusi menu Semakan Status Aduan dari semasa ke semasa.

Muat turun < Manual Pengguna > untuk Pengguna Biasa (Pengadu) dan Pegawai Kes di sini sebagai rujukan.

Kembali ke < Laman Utama >

PENAFIAN:

Pihak Bahagian Teknologi Maklumat Negeri Pahang tidak bertanggungjawab ke atas sebarang kehilangan atau kerosakan yang diakibatkan oleh penggunaan maklumat yang dicapai daripada portal ini.